10 July, 2010

Animal Psychic - The Octopus

Tersenyum mendengar berita yang ramalan si sotong memilih spain untuk ke final dan bukannya german. Sotong yang dikatakan psychic itu digelarkan paul. Bagi yang tidak mengenali si sotong kurita itu, ini ada satu video mengenai haiwan tersebut.



Melihat video ini, teringat pada kucing saya dulu2. Dulu saya ada bela seekor kucing jantan bernama tompok. Pada suatu hari tu, ibu penulis mengambil sehelai kertas dan mengoyak-ngoyak kan kepada 10 cebisan kecil. Setiap cebisan tu dia meletakkan nombor bermula dari 0, 1 ,2 sehinggalah nombor 9.

Ibu saya memanggil tompok kesayang kami tu, untuk memilih empat cebisan kertas tersebut. Tompok pun memilih nombor-nombor tersebut dengan menjilatnya dan seterusya menggigit kertas tersebut. Setelah cukup ke empat2 kertas tu, ibu penulis pun melihat nombor-nombor yang dipilih tompok. Pembaca jangan salah faham pulak, tujuan kami pada ketika itu adalah untuk suka-suka sahaja. Malahan ketika itu penulis masih kecil lagi. Masih bersekolah rendah.

Nak dijadikan cerita, keesokkannya ibu penulis membeli surat khabar. Dan seperti kebiasaan akhbar2 ada ruangan nombor 4D (alah nombor ekor lah). Memang terkejut melihat nombor yang dipilih tompok itu mengena pada salah satu prize 4D tersebut. Hahaha. Syukurlah kami tak main nombor ekor ni.

Ibu penulis pernah pesan, 3 benda ni kalau boleh jauhkan, iaitu Judi, Arak dan rokok. Dan sampai sekarang, penulis mendengar pesan ibu penulis.

Jadi benarkah, haiwan mempunyai apa yang dikatakan kuasa 'pychic'?? Kalau haiwan ada, mengapa tidak kita? :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...