04 August, 2010

Balik dari kursus Induksi-drive 7 jam

Maafkan penulis jika topik pada kali ini agak jauh menyimpang dari apa yang seharusnya penulis kongsikan. 29 Julai yang lalu penulis baru sahaja tamat kursus induksi umum, iaitu salah satu kursus yang wajib diambil oleh penjawat awam untuk mengesahkan jawatannya dalam sektor kerajaan.

Sebelum tu, penulis nak berterima kasih kepada seseorang kerana membenarkan penulis menggunakan keretanya untuk pergi ke kursus yang terletak di Chukai Terengganu itu. Penulis kurang yakin dengan keadaan kereta penulis untuk pergi sejauh itu. Dan ternyata, kereta penulis buat hal sesusah penulis sampai ke negeri sembilan.

Penulis dah lama tak mempraktikkan kekuatan minda. Agak lama juga. Tapi penulis sangat-sangat hairan bagaimana penulis boleh sampai ke rumah dengan selamat. Ini semua kuasa Tuhan. Maka diselamatkan perjalanan pergi dan pulang penulis.

Ketika balik dari Terengganu, penulis mengikut muadzam shah, pahang. Pada ketika tu, hanya tuhan saja yang tahu betapa ngantuknya penulis. Bayangkan, minda penulis tidak boleh memikirkan apa-apa. Penulis hanya mampu membuka mata dengan kecil dan terus memandu. Ngantuk sekali. Pernah beberapa kali penulis terbabas untuk ke lane sebelah, tetapi tangan penulis pantas memperbetulkan keadaan. Fuhhh.

Semasa mengantuk, penulis meyakinkan diri penulis dan menyarankan kepada minda bawah sedar penulis untuk mengambil alih mengawal pemanduan penulis kerana ketika itu, otak penulis bagaikan kosong. Memang tak tahan. Dan Alhamdullillah, setibanya penulis keluar ke segamat dan ke lebuh raya. Penulis berhenti untuk tidur di RNR.

"Kuasa Minda Bawah Sedar, Sesuatu yang berlaku, diadaptasikan dalam bentuk yang kadang-kadang tidak terfikir oleh kita" - Wallahualam.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...