09 March, 2011

Amalan mencari barang yang hilang

Berikut dikongsikan amalan untuk mencari barang yang hilang.

- Beristighfar 33 kali
- Takbir 3 kali
- Bismillahirahmannirahim 3 kali
- Shadah 2 kali
- Selawat ke atas nabi 3 kali

"Demi allah demi rasullah demi alquran, wallahi allah hu akhbar" - 3 kali

"Laa hau laa wala quwata illah billahil aliyil azimm ( __permohonannya_ )  khuallah."


Sumber ini diperolehi dari bacaan saya..semoga bermanfaat.

Pengalaman:
- Saya kehilangan pendrive, sudah 2-3 hari cari-cari tapi tak jumpa. Pendrive tu penting kerana banyak data-data penting didalamnya. Walaupun hati ini tak ada lah segusar mana.tetapi kadang2 teringat dan terbayang juga pendrive tu. Dalam hati ini yakin pendrive mungkin tercicir sahaja di tempat yang boleh dicari semula.

Maka malam itu saya pun mengamalkan amalan ini. Saya amalkan sekali sahaja. Selang beberapa hari, saya terjumpa semula pendrive saya, terselit ditepi seat kereta saya. Syukur sangat2...

6 comments:

  1. Salam Dr,

    Saya pun sama ni, kehilangan pendrive, di dalamnya terdapat pelbagai data2 yang sangat penting.. sangat berharap agar ketemu semula atau dikembalikan semula oelh mereka yang terambil... Nak ke kelas mengajar pun semua benda ade dlm pendrive... kena cr alternatif lain dulu ..

    ReplyDelete
  2. Ya Allah, Tuhan yang maha agung... baru sebentar ade students datang pulangkan pendrive saya.. Syukur yang tak terhingga...

    ReplyDelete
  3. syukur alhamdulillah..... td miss place cek almost 12k.... dah pening carik satu opis....bace amalan nih.... selang 10 mint after that dapat tahu cek tuh dah dihantar ke department lain tanpa kesedaran saya.... syukur alhamdulillah...

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Semalaman mencari kunci rumah dgn kunci motor yg hilang...smpai buntu sgt dah. pagi ni cuba baca amalan ni...x smpai lima minit...tergerak hati nak check dlm poket beg yg tersorok..x sangka leh jumpa...padahal semalam dah check berkali2.syukur alhamdulillah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...