20 March, 2011

Khasiat Al-Fatihah dan Bismillah.

Antara khasiat surah Al-fatihah:

1. Amalkan membaca al-fatihah 70 kali setiap hari selama 7 hari berturut-turut.  Insya Allah pintu hati kita akan mudah untuk memahami ilmu yang banyak memberikan manfaat

2. Untuk murah rezeki, tercapai segala hajat. Amalkan membaca Al-Fatihah sebanyak 20 kali setiap kali lepas solat. InsyaAllah.

3. Untuk aman dari segala perkara kecuali maut. Bacalah Al-Fatihah dan juga Al-Ikhlas selalu.

4. Bacaan Al-fatihah boleh menawarkan seseorang yang terkena racun.

Dalam mazhab syafie' bismillah dianggap sebagai salah satu ayat Al-fatihah. Antara khasiat bismillahirrahmanirrahim ialah:

1. Rasullah s.a.w bersabda, barang siapa yang membacanya sebanyak 21 kali ketika hendak tidur. InsyaAllah aman sentosa dia pada malam itu dari gangguan syaitan. mati terkejut, dan kejahatan manusia.

2. Barangsiapa membacanya sebanyak 786 kali sehari selama 7 hari berturut-turut atas apa juga niat meminta kebaikan dan menolak keburukan. InsyaAllah akan berhasil hajatnya itu.

3. Amalkan membaca 50 kali setiap kali bertemu dengan pemimpin yang zalim atau orang yang suka menindas. InsyaAllah tidak mereka dapat menzalimi diri kita.

4. Barangsiapa mengekalkan bacaannya sebanyak 1000 kali sehari, maka Allah akan menunaikan hajat-hajatnya di dunia mahupun di akhirat.


Wallahu'alam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...