18 August, 2011

Ayat Jaga diri.


"Dan Allah tidak sama sekali merasa berat menjaga keduanya dan Dialah Zat Yang Maha Tinggi dan Maha Agung. Dan diutuskan ke atas kamu semua penjaga-penjaga. Sesungguhnya Tuhanku Maha Menjaga ke atas segala sesuatu. Maka Allah SWT adalah sebaik-baik penjaga dan Dia SWT adalah Zat Yang Maha Pengasih di antara para pengasih. Bagi manusia didapati malaikat-malaikat yang selalu mengikutinya secara bergantian, di muka dan dibelakangnya, mereka menjaganya atas dasar perintah Allah SWT

Sesungguhnya Kami (Allah SWT) yang menurunkan Al-Quran dan Kamilah yang sentiasa menjaganya. Dan Kami menjaganya dari setiap (godaan) syaitan yang direjam. Dan Aku (Allah) telah menjadikan langit sebagai atap yang terjaga. Dan telah menjaganya (sebenar-benarnya) dari setiap syaitan yang sangat menderhaka. Dan telah memeliharanya yang demikian itu (merupakan) kuasa Allah Yang Maha Mulia dan Maha Tinggi. Dan Tuhanmu adalah Zat Yang Maha Menjaga ke atas segala sesuatu.

Allah adalah Zat Yang Maha Menjaga ke atas mereka dan engkau bukanlah menjadi wakil (penolong) ke atas mereka. Padahal sesungguhnya bagi kamu ada (malaikat-malaikat) yang mengawasi (perbuatanmu). Yang mulia (disisi Allah SWT) dan yang mencatat (pekerjaan-pekerjaanmu itu). Mereka mengetahui apa-apa yang kamu lakukan. Tidak ada satu jiwapun (diri) melainkan ada penjaganya. Sesungguhnya azab Tuhanmu adalah benar-benar sangat pedih. Sesungguhnya Dialah yang menciptakan (makhluk) dari permulaan dan menghidupkannya kembali.

Dialah Yang Maha Pegampun Lagi Maha Mengasihani. Yang mempunyai Arasy lagi Maha Mulia. Maha Kuasa berbuat apa sahaja yang dikehendaki. Sudahkah datang kepadamu tentang berita-berita kaum penentang. Iaitu kaum Firaun dan kaum Samud. Bahkan sesungguhnya orang-orang kafir sentiasa mendustakannya. Padahal Allah SWT mengepung mereka dari belakang mereka. Bahkan yang didustakan mereka itu ialah al-Quran yang mulia. Yang tersimpan di dalam Luh Mahfuz."


Diatas merupakan suatu ayat yang diterjemahkan.

Cara amalan: - Baca sekali sehari (24 jam). Sekerap yang boleh.
Khasiat - seperti yang diterjemah.

3 comments:

  1. Salam Dr Lee, menarik sggh doa ni, boleh kongsi ayat mana ye?

    ReplyDelete
  2. assalam Dr Lee, mohon untuk sy amalkan doa-doa yg dikongsikan dlm article ini ye, mekasih

    ReplyDelete
  3. nanti saya uploadkan ayatnya. silalah amalkan

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...