05 June, 2010

11 Tips berguna bagaimana menggunakan The Secret

Baru-baru ini penulis sering terdengar mengenai The Secret. Dan hari ini penulis terjumpa buku The Secret itu disalah sebuah kedai buku MPH. Harganya boleh tahan jugalah. Buat masa ni, tak apalah kalau tak beli buku tu walaupun penulis berminat. Mungkin ada seseorang yang akan membelikan buku itu nanti =). Jadi, selepas pulang dari membeli belah, penulis pun mencari artikel dan video di youtube mengenai The Secret itu. Dan penulis terjumpa sesuatu yang agak menarik dan boleh dikongsikan bersama.


Apa yang penulis jumpa mungkin berguna untuk anda yang ingin mempraktikkan The Secret tersebut. Jika anda tidak mengetahui apa itu The Secret, maka anda boleh mendapatkan buku yang penulis sebutkan tadi.

Harga seingat penulis ialah RM7+.





Disini penulis ingin kongsikan 11 tips untuk menggunakan The Secret. (ia hanyalah translasi ke bahasa melayu) dari video asal.

1. Kebanyakkan perkara dimanipulasi untuk menjadi kenyataan. Dan ia hanyalah satu tenaga.
2. Jadilah diri anda sendiri.
3. Sentiasa bersyukur untuk dunia dan orang lain
4. Jadilah seorang yang Kreatif
5. Bayangkan setiap apa yang anda inginkan dalam hidup anda.
6. Apa yang kita hendak tidak semestinya akan kita dapat. Jika kita inginkan sesuatu, bayangkan kita sedang memilikinya sekarang.
7. Gunakan orang yang anda sayangi. (Mungkin apa yang dimaksudkan disini ialah, bayangkan orang yang kita sayang dalam setiap apa yg kita mahukan)
8. Sentiasa memberi kerana dengan memberi kita akan mendapat balik. (penulis sangat bersetuju dengan perkara ini, percayalah, ianya seperti magik yang mudah!)
9. Senyum.
10. Pandanglah pada mata mereka, kerana mata merupakan pintu ke jiwa mereka.
11. Sentuhlah, kerana setiap di dunia ini merupakan tenaga dan kita saling berkaitan.Jangan berfikiran negatif, jadilah sepositif yang mungkin dengan bantuan TUHAN.

Jika anda berminat untuk melihat video asal, silakan:

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...