11 June, 2010

Penulis melakukan attunement reiki kundalini kepada sahabat Jarak jauh


Semalam penulis melakukan penyelarasan kepada sahabat penulis yang berada di Johor. Lebih kurang jam 10-11 malam. Sebelum itu, penulis sudah menerangkan kepadanya apa yang perlu dilakukan untuk proses penyelerasan kundalini 1.

Untuk pengetahuan para pembaca, untuk membuat penyelarasan tidaklah sukar. Kerana ianya merupakan suatu yang mudah didalam reiki. Tetapi pembaca perlu tahu, untuk seseorang melakukan attunement kepada orang lain, mereka sudah pasti sudah diaktifkan chakranya dan sudah pun di selaraskan tenaga reiki 1, 2 mahupun 3. Walaupun penulis masih baru dalam bidang reiki, tetapi pengalaman akan mengajar kita. Disamping itu, penulis juga rajin membaca mengenai reiki dan tahu lah serba sedikit walaupun guru penulis jarang memberi tunjuk ajar.
It is okay to explore the reiki by myself just like i always do.

Penulis menyuruh sahabat penulis duduk bersila sambil telapak tangan mengadap atas. Tenang dan relaks sahaja. Selepas itu, penulis menyuruhnya membuat afirmasi untuk menerima penyelarasan reiki kundalini. Afirmasi? Ya, ianya tidak sukar mana pun. Reiki ini amat mudah sekali. Setelah itu, penulis pun melakukan attunement kepada sahabat penulis.Setelah 25 minit, penulis meminta respons sahabat mengenai apa yang telah dilaluinya tadi, kita kongsi cerita. Sahabat mengatakan seperti berikut:

"Rasa macam membulat & panas kedua-dua tapak tangan, seakan-akan sedang masak masuk melalui tapak tangan. Selepas tu rasa kat hujung kaki pulak. Badan pula, rasa goyang-goyang, tak stabil. Bila dah selesai tu, rasa penat sangat"


Jadi itulah yang sahabat penulis rasakan setelah menerima attunement jarak jauh reiki kundalini 1. Nampak mudah bukan? Boleh percaya ke? Kenapa ye?

1. Tenaga reiki ini juga dianggap sebagai tenaga pintar. Sebab itulah, hanya dengan afirmasi, tenaga itu sudah boleh dialirkan sendiri.
2. Tenaga reiki ini akan bekerja secara automatik. Jadi, ianya mudah dan sesuai untuk semua orang, makcik-makcik, nenek-nenek, anda juga boleh buat reiki ini sebenarnya.
3. Reiki merupakan tenaga alam, yang boleh bergerak tanpa had jarak. Itulah yang sering kali disebut oleh pengamal2 reiki dan itulah yang selalu penulis baca setakat ini. Buktinya, ianya sukar dibuktikan. Jadi, reiki secara jarak jauh boleh dilakukan.
4. Sememangnya semasa/selesai attunement, mereka akan merasakan sensasi tertentu. Ada  yang tidak merasa apa2 dan ada pula merasakan terlalu banyak. Jadi, apa yang anda rasa tidaklah begitu penting. Seperti kata Guru penulis; "reiki ini bukan untuk dirasa"

Jadi selepas ini, penulis harap, sahabat penulis rajin-rajinlah buat self-healing, reiki meditation. Selamat datang ke dunia reiki. (untuk penulis juga :p )

2 comments:

  1. salam mcm mane dgn ayat utk kita amal kn reiki ini

    ReplyDelete
  2. arol rase berminat dgn perubatan jarak jauh ni.sbb arol ade jgk pengalaman utk tarik penyakit dri jarak jauh.boleh beri tunjuk ajar.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...