11 June, 2010

Tips Meditasi - Macam mana nak tenang semasa meditasi.

Ramai orang membicarakan mengenai meditasi diluar sana, ramai orang yang membicarakan teknik-teknik untuk bermeditasi. Adakala caranya begitu sukar untuk di ikuti. Sampai berkerut-kerut dahi kita ketika melakukan meditasi. Hahaha. Bukan meditasi tu namanya. "Tak sesuai gitu". Kalau dah muka berkerut, kompem fikiran pun bercelaru.

Penulis pernah terbaca tips tersebut baru-baru ini. Dan setelah mencubanya, penulis terpaksa akur, memang menjadi! Mudah tapi berkesan. Itu lah yang penulis rasa senang hati untuk berkongsi dengan para pembaca. Memang senanglah. 1 tips je. Satu je ke? Kenapa, tak percaya? (spt dalam iklan tv)

Okay, cut the crap, so what it is actually?

Untuk maklumat para pembaca, sekiranya anda bermeditasi, anda sering terpikir/terlintas/terbayang gambaran-gambaran pada mata/fikiran anda. Mesti susah nak kosongkan minda kan? Yelah, kalau dah gambaran-gambaran tu asyik ditayang di fikiran anda. Susah untuk kita tenang / kosongkan minda.

Caranya? Tenangkan mata anda!. Iye..tenangkan mata anda! Pastikan mata anda relaks. Relaks Relaks. Cubalah dahulu tips ini. Kalau anda berjaya tenangkan mata anda, penulis yakin anda senang untuk menenangkan minda anda. Selamat mencuba!

1 comment:

  1. ye ker?sy mmg susah nk tenangkn minda..xper2,nt sy cbe tips yg awk bg nie ea...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...