15 June, 2010

NLP-Sentuhan ajaib untuk membuat mereka setuju

Didalam perbualan seharian kita, kadang kala kita dapat fikirkan yang ianya agak susah untuk membuat seseorang bersetuju dengan apa yang kita cakapkan. Pada kali ini, saya akan berkongsi dengan pembaca sekalian mengenai teknik sentuhan ajaib yang boleh membuatkan seseorang itu bersetuju dengan kata-kata anda.

Ini bukanlah magik ataupun sihir. Anda tidak perlu membaca mantera atau memukau orang tersebut. Malahan ianya mudah untuk dipraktikan. Cuma perlu latihan sahaja. Penulis akan pergi sedikit kepada teori:

Jika seseorang menyentuh anda dan bertanya "Kamu rasa tak yang dia tu cantik?" Sudah tentu kamu merasa sebab didalam pertanyaan tadi terselit perkataan rasa. dan rasa yang terbit tadi adalah melalui sentuhan orang tersebut. Jadi, jika anda menyentuh seseorang dan bertanya menggunakan perkataan "rasa" kemungkinan mereka akan bersetuju kerana mereka bersetuju disebabkan oleh faktor sentuhan tadi (rasa).Mereka merasa sentuhan anda, justeru itu, dengan pertanyaan tadi, sudah tentu mereka bersetuju yang dia itu cantik.

Sekarang kita berbicara mengenai cara-cara menggunakan teknik ini pula. Untuk pengetahuan anda, teknik ini perlu dimulakan dengan perkataan seperti:

- Kau rasa tak ....
- Kau tak rasa ke ....

dan seterusnya menyentuh perlahan pada individu tersebut dan habiskan ayat anda tadi. Contohnya: "Anda tidak rasa (sentuh mereka) ke yang kita ni boleh jadi rakan bisnes yang baik?"

Contoh kedua pula "Kau rasa tak (sentuh mereka) yang kita kena pergi sekarang sebelum hujan turun lebat!".

Mudah? Ringkas? Jadi inilah salah satu rahsianya. Senangkan? Selamat mencuba!

2 comments:

  1. hurm..nice post..
    sy nk cube buat kt seseorg la nt..hehehe...

    ReplyDelete
  2. buat lah. tapi jangan laa nampak sangat. Nanti kantoi tak jadik padan muka.haha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...