15 April, 2011

Ayat Qursi...antara salah satu kelebihan..

Hari ini, den ada big mission..sudah tentulah mission untuk menyiapkan kerja. 23haribulan nie ada exhibition so, sebagai salah satu jawatankuasa yang perlu terlibat kenalah buat persiapan.

Mission nyer ialah mencari display panel.. yang selalu orang guna setiap kali ada exhibition..cam banner gak..tapi dia spesial skit..

So, dari NS aku berterbangan ke USJ dan juga Cheras, semata-mata untuk mencari display panel tersebut. Dekat seremban? Huh jangan harap. Tak jumpa der kedai macam tu.

Dalam tangan ada 3 kedai yang kitorang nak pergi usha ...tapi kedai yang last nie..antara kedai yang paling susah kitorang nak cari. Dalam GPS den pun susah nak carik. Kiranya, kitorang lagi skit hendak putus asa. Tapi usaha mencari tu tetap diteruskan sebab nak dapatkan yang betul2 bersesuaian dengan citarasa dan keinginan kami. Murah dan berbaloi2...

Sampai satu tempat tue, setelah puas pusing2...tak jumpa gak kedainya..Kitorang berhasrat untuk tanya orang2 dekat situ..Aku turun dari kereta dan pi usha satu kilang dekat situ..sebab aku nampak kelibat manusia yang sedang bekerja.

Sebelum masuk tue, den tapakkan kaki kanan untuk melangkah masuk ke boundarynya..sambil terkumat-kamit membaca ayat Qursi ..tetapi tiada niat apa..mungkin dah terbiasa selalu baca ayat Qursi kot. Aku pun tanya dekat uncle cina tue..dia bagi arahan tapi mengelirukan..

Akhirnya aku tunjukkan alamat tu pada driver lori tu pulak..pakcik tu orang melayu. Pastu dia macam terpinga-pinga..dia suruh aku tunggu kejap..dia nak pergi ke dashboard lori tu.

Pastu aku pun follow dia dari belakang..tup tup..dia keluarkan envelope yang tertera alamat yang aku hendak pergi..Sebelah-sebelah je. Dia nak pi alamat no 5..aku nak pi alamat no 4.

Adakah ini satu kebetulan?? Ataupun Allah SWT telah mempermudahkan urusan kerja aku? Bagi aku, aku yakin berkat dari ayat Qursi tadi dan Allah pun memudahkan urusan kerja aku.

Kitorang pun follow lori tu sampai ke destinasi... End of Story..

Barang siapa yang membaca ayat Al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah SWT berkenan memberi pertolongan kepadanya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...