13 April, 2011

Bismillah 6..salakan anjing dan tangisan bayi..

Sekadar perkongsian..

Beberapa hari lepas, aku tak ingat tarikhnya. Pada hari yang berbeza, anjing menyalak2 mendayu2..

Kes 1.
Masa tu dalam jam 12 lebih. Tengah malam, aku dah nak tidur tetapi kedengaran suara anjing menyalak dikejauhan..aku pun praktikkan bismillah enam nie..habis je baca ayat tue..tak kedengaran lagi salakan anjing tue.

Kes 2.
Sama macam kes 1, anjing menyalak lagi, tapi dekat-dekat dengan area rumah sebab salakan dia tu agak jelas. Aku praktikkan lagi..lagi sekali dengan izin Allah. Salakan tu beransur kurang dan senyap.

Kes 3.
Pada hari yang sama kes 2 berlaku, selang beberapa minit (aku tak berapa ingat) aku terdengar bayi menangis. Aku pun praktikkan kaedah yang sama macam aku buat untuk kes 1 dan 2..dan sekali lagi dengan izin Allah. Bayi tu berhenti nangis. Alhamdulillah.

Aku pun tak berapa pasti..tapi itulah apa yang telah aku praktikkan...

Wallahualam.

2 comments:

  1. aku pernah jgak ..anjing banyak menyalak dalam pukul 12 stengah malam ...tp aku dgn rakan aku azan tujuh kali..habis sje azan ke7 serta merta bunyi anjing stop terus ..dgan izin Allah ..alhamdulillah ..

    ReplyDelete
  2. terima kasih kerana berkongsi pengalaman.

    Kaedah yg saya gunakan ialah mbaca bismillah enam sambil makrifatkan kepada anjing tersebut.

    Begitu juga dengan bayi yg menangis. Tetapi amalan bismillah enam yg sy lakukan setiap kali lepas solat ialah membaca bismillah enam ini 3 kali iaitu selepas mbaca 3 fatehah senafas.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...