21 May, 2010

Law of Attraction? Ianya berlaku pada diri kita

Bagi yang pertama kali dengar mengenai Law of Attraction, ini adalah apa yg saya maksudkan:
"Law of attraction ialah sesuatu yang kita fikirkan dan secara langsung telah mempengaruhi minda bawah sedar kita untuk bertindak ke arah itu"

Contoh law of attraction yang pernah penulis alami ialah:

Dahulu, semasa tamat pengajian ijazah. Penulis dapat tawaran kerja di suatu kilang. Penulis pernah berkata dalam hati / diri penulis. Dan pernah juga sesekali penulis berkata kepada kawan-kawan sekerja yang penulis akan ambil pengalaman selama setahun disini dan akan mencari kerja lain selepas itu..

Apa yang mengejutkan ialah, hampir genap setahun (cuma kurang beberapa hari) penulis telah mendapat tawaran baru dan penulis berhenti bekerja dari kilang tersebut. Penulis mula kerja pada pertengahan September 2008. Dan pada September 2009 penulis telah mendapat kerja baru!

Sukar nak dipercayai bukan???

Jadi apakah yang saya lakukan?? Apa yang saya ingat ialah:
a. Saya membayangkan dan yakin saya akan mendapat kerja selepas setahun berkhidmat
b. Saya juga pernah mengatakan dengan orang lain bahawa saya hanya bekerja disitu selama setahun untuk ambil pengalaman.

Jadi itukah dia cara menggunakan 'Law of Attraction'??

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...