29 May, 2010

Membuat terapi air menggunakan tenaga reiki

Salah satu daripada latihan atau amalan yang perlu dilakukan semasa mengamalkan reiki ini, ialah membuat terapi air. Membuat terapi air ini bukanlah satu perkara yang susah kerana proses untuk menyediakan terapi air ini sangat mudah. Seseorang itu hanya perlu niat, dan mengalirkan tenaga reiki kepada air tersebut.

Disini saya ingin berkongsi, bagaimana untuk membuat terapi air secara umumnya. Penulis hanya akan menyatakan serba ringkas (tidak terlalu terperinci) kerana penulis bimbang ada diantara pengamal-pengamal lain yang mungkin tidak senang hati jika penulis berkongsi secara percuma dengan pembaca begitu sahaja. Maklumlah, mereka membuat bisnes dengan REIKI. Jadi, apapun, perkongsian ini diharapkan dapat dimanfaatkan.



Cara membuat terapi air:
1. Pegang botol air yang ingin dibuat terapi
2. Tenangkan fikiran (ada diantara aliran REIKI yang memulakan dengan Istighfar, Selawat, Alfatihah dsb)
3. Niatkan untuk mengalirkan tenaga REIKI kepada air tersebut. (Niat itu terpulang kepada kaedah REIKI masing-masing)
4. Biarkanlah tenaga reiki mengalir sehingga lebih kurang 5 minit. Anda tidak perlu fokus, berkerut dahi untuk mengalirkan tenaga reiki tersebut. Hanya biarkan ianya mengalir dan relaks.
5. Setelah selesai, bersyukur dan bertawakal kepada Allah.

Air terapi ini lazimnya diminum untuk memberikan penyembuhan (semua ini dengan izin tuhan) kepada diri sendiri dan orang lain.

Anda boleh membuat air terapi untuk orang lain dengan berniat dan menyebutkan nama orang yang anda inginkan. Tetapi itu semua terpulang, kepada cara-cara dan teknik reiki masing-masing.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...