28 May, 2010

Menjalani penyelarasan Reiki Hikmah Sufi (RHS)

Salam semua. Hari ini penulis telah pun selamat menjalani proses penyelarasan (attunement) oleh Master Reiki. Disebabkan hari ini tidak bekerja, penulis menjalani attunement pada sebelah petang iaitu pada pukul 5.45 dan selesai sekitar 25 minit kemudiannya.


Sebelum melakukan proses attunement, affirmasi harus dilakukan oleh anak muridnya dahulu untuk menerima energi Reiki daripada Masternya. Affirmasi tersebut sama juga seperti niat dimana anak murid perlu berniat untuk menerima energi2 Reiki HS. Dalam kes ini, saya menerima energi RHS 1,2,3,4,5,6,7 sekaligus.

Berbeza pada attunement sebelumnya iaitu attunement Reiki Kundalini, attunement RHS pada kali ini tidak membuatkan penulis merasa apa-apa sensasi ketika proses tersebut. Sebaliknya penulis hanya merasakan kedamaian dan ketenangan. Tidak ada merasa panas ataupun sebaliknya.

Tetapi penulis tidak pasti efek pasca attunement akan dialami penulis sebentar lagi atau pun keesokkan harinya. Walau apapun, seperti yang penulis janjikan, penulis akan berkongsi maklumat dengan pembaca lain.

Selepas menerima attunement, penggiat reiki mestilah membuat latihan dan mengikut jadual-jadual yg diberikan. Bagi RHS ini, apa yang penulis perlu lakukan berikutnya ialah:

1. Melakukan selfhealing setiap hari.
2. Meditasi RHS setiap hari
3. Minum air terapi
4. Meningkatkan Band Energi RHS ke level berikutnya.

Walaupun penulis ini agak pemalas, hehe, tetapi harap2 jadual tersebut dapat penulis ikuti.

1 comment:

  1. Salam..rajin2 kan lah diri anda tue ye..'Selamat Mencuba!'

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...